keskiviikko 29. huhtikuuta 2015

Lomafiilikset

The end of an era!
Mun viimesen työpaikan viimeinen työpäivä iltatallia vaille pulkassa. Aika todennäköisesti ei Ausseissa enää tule siis töitä varten herätyskelloa aamuksi asetettua, eikä just nyt haittaa yhtään! Kuluneen kuukauden aikana on saanut kaksi vapaata päivää, että ainakin ajatuksen tasolla kuukauden reissu ilman velvollisuuksia Uuteen-Seelantiin ja Gold Coastille kuulostaa ihan taivaalliselta. Oon niin innoissani! 



Tää duuni Ginolla oli kyllä ihan super. En olis arvannut, että kaikki palakset loksahtaa noin hyvin kohdalleen ja farmilla töiden loppuessa pääsi uuteen paikkaan heti ja ihan rehellisesti kertoen, että en oo pidempään kuin kuukauden :D Niin tyytyväinen. Oli ihana saada mukavaa palautetta tänään, olin kuulemma tosi hyvä työntekijä ja mielellään olisivat pitänyt mut pidempäänkin. Hyvillä mielin siis tää työ taputeltu. Tai no, käynhän mä vielä kerran paskat mättämässä ja kopukat loimittelemassa tänään. Hevosista kaksi kuitenkin lähti eilen laitsalle ja yks on Bunburyssa asti kisoissa, niin eipä siinä oo kuutta enempää hyysättävänä eli piece of cake! 




Huomenna sit oiskin ohjelmassa pakkailua (en tietenkään oon alottanut vaikka huomenna lähdetään), pyykit oon sentään pessy suurimmaks osin! Aika vilposeen säähän saa valmistautua, mutta mä oon niin täpinöissäni niistä maisemista, mitä tuun näkemään ja ikuistamaan! Ja kun reissu ei ole perinteinen turistimatka, vaan ollaan J:n perheen luona niin tuleekin sitten nähtyä paikkoja ihan eri tavalla :) Sen perhe asuu Goressa, eteläsaaren alanurkassa eli Uuden-Seelannin kylmimpiä nurkkia. Gueenstown on vaan parin tunnin matkan päässä, että sinne ois tarkotus ajella jossain vaiheessa ja yöpyä siellä yö taikka kaksi. Siihen vielä lopuksi kun lisätään Gold Coast ja pääsee näkemään vähän tota itärannikkoakin. Teemapuistot kyllä on kuitenkin tän lapsenmielisen to do -listan kärjessä :D


Pikkureissu Serpentine Fallsille joku aika sit!

Reissun jälkeen lupaan pistää tsiljoonasti kuvia ja kirjottaa kunnollisen postauksen tämmösen kahdenkymmenen minuutin pikasen tyngän sijasta! :D 
Enkä malta odottaa, alle kaks kuukautta niin oon kotona. Kamut hei, spessukalsarien hankintaan niin voijjaan sitten vetää yhessä kännit ja höpöttää ja olla vaan <3

3 kommenttia:

  1. jeee pitää heti lähtee ostoksille♥ t vilppu. ps ensimmäistä kertaa sain aikaseks kommentoida vaikka ahkerasti oon lukenu

    VastaaPoista
  2. Moi! Lueskellu tätä sun blogias ja olisin vähän kyselly tosta Touchstone paikasta. Tarviiko olla kokemusta hevosten kanssa työskentelystä? Palkkaavatko backpakkereita mielellään? Saako tosta hommasta 2 vuoden viisumiin päiviä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!
      Joo aika vahvan hevospohjan tonne tarvitsee, mulla ei juuri ollut kokemusta noista pienenpienistä varsoista mutta hevosten kanssa työskentelystä joo. Farmi ei oo tyypillinen reissaajien duunipaikka, mä olin tosi onnekas ajoituksen ja suhteiden kautta sinne päästessäni :D Kakkosviisumin sain tota kautta, eli pätevä on siihen. Siellä on yks vakkari työntekijä omistajien lisäksi hiljaisemmalla kaudella, mutta vuosikasprepin läpiviemiseen joulukuun alusta eteenpäin tarvitsevat lisäkäsiä. Jos sattuu ajoitus kohdalleen ja tuntuu, että tietotaitoa on tarpeeksi niin voithan sinne ottaa yhteyttä! Työntekijöille heillä tuskin on kuitenkaan tarvetta ennen marraskuuta.

      Poista