tiistai 29. huhtikuuta 2014

Ärsyttäviä aikuisten ihmisten velvollisuuksia

Oon aika hilkulla, että katkaisen mun Visa Electronin hetkenä minä hyvänsä. Jos kortti vetää ittensä toista kertaa lukkoon ja oot huoletta vinguttanu aussikorttia lähestulkoon miinukselle, nii näin vapaapäivän kunniaksi ja vuokranmaksun aikaan suomikortin varaan laskeminen ei ollutkaan ehkä niin hyvä idea. :D Oon saanut siis taas laitella pankkiin viestiä (tällä kertaa vahingosta viisastuneena en edes yrittäny ryöstöhintaista pikapuhelua pankkiin) ravattuani hetken eri pankkiautomaattien väliä yrittäen saaha kortilta rahaa edes jossain. En oo kuullu, et kellää muulla ois kortti kiukutellut tällä tavalla, enkä kyllä edes keksi syytäkään miks se taas noin teki kun käyttörajoista se ei voi olla kiinni ja pankkikin tietää, että oon olen korttini kanssa Ausseissa.

Kuukauden vitkuttelun jälkeen sain myös stablehand-lisenssin paperihommat tehtyä ja laitettua postiin ja sit aamulla heräsin siihen, kun ne soitti että eivät saa maksua otettua mun tililtä. Hehhe, ei kummakaan jos siellä ei oo rahaa. :D On sitä kyllä ajattelevainen. No se tarkoittaa vaan sitä, et saan sen kortin pari päivää myöhemmin kun palkkapäivänä sit soitan, että viekää viimesetkin köyhältä.

Mä oon maailman laiskin hoitamaan paperihommia tai tuollaisia velvollisuuksia, lisenssin hakuun tarvittava paperinippu lojui huoneen pöydällä hävyttömän kauan ja etenin tahdilla "no tällä viikolla käyn ne passikuvat, ens viikolla sit jos kävisin hakemassa jonkun todistajan allekirjoituksen. ja passistaki kopio pitäs ottaa.. noo, joku päivä teen sen"... Tämän pienin prosessin etenemistä häiritsi kummasti päikkärit kaikki pöljät public holidayt, joista ei ollut hajuakaan ennenkuin tajusi, että esimerkiksi posti on aika hiljainen pulju noin pyhäpäivien aikaan ja työn tuoma pikkusen turhainen aika yrittää hoitaa asioita (no jos mä oon ollu jo duunissa koko aamun niin pitäs kai sitä jo kaiken olla auki... noup. Jos kello on puol kahdeksan niin ei ne oo.)


Mut huojentavaa on nyt se, että kaikki tarvittavat jutut on hoidettu (haha ei mennykkää ku kuukausi), eikä niinkuin ekoina päivinä ajatus siitä, et pitää hankkii puhelinliittymä, pankkitili, Medicare-kortti, stable hand licence, toimittaa pomolle pankkitilin numero ja tax file number, täyttää työsoppari tai mikä läpyskä olikaan ja vieläköhän jotain muuta.. :D Melkonen nightmare mulle. Hyvä Pihla, oot selvinnyt aikuisten ihmisten ärsyttävistä velvollisuuksista. Ainaki hetkeksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti